نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3290
-
الف
+

«فرهاد اکبر» مهمان ویژه برنامه پنجره آی فیلم

«فرهاد اکبر» آوازخوان افغانستانی در مصاحبه با آی فیلم2 از نشر جدیدترین اثر خود خبر داد.

پنجاه و پنجمین قسمت از برنامه «پنجره آی فیلم» امشب از کانال تلویزیونی آی فیلم 2 نشر شد.

به گزارش آی فیلم2، « پنجره آی فیلم» که برنامه یی ویژه برای ارتباط با مخاطبان و بیننده گان کانال تلویزیونی آی فیلم 2 است در ماه مبارک رمضان میزبان مهمانانی خاص از اهالی فرهنگ، هنر و ادب فارسی می باشد.

در پنجاه و پنجمین قسمت این برنامه که شام گذشته نشر شد، «فرهاد اکبر» آوازخوان افغانستانی به حیث مهمان ویژه حضور داشت و مجریان پنجره آی فیلم گپ و گفتی صمیمانه با او داشتند که در ادامه تقدیمتان می شود:

پروانی: از خودتان بگویید و اینکه چند سال است که آواز خوانی می کنید؟

اکبر:

تقریباً 6 سال می شود که به صورت رسمی با انتشار اولین کارم به نام «توبه» کار را آغاز کردم. خدا را شکر این کار با استقبال خوب نه تنها  مردم افغانستان بلکه کشورهای مختلف مواجه شد.

موسوی: آقای اکبر شما گفتید مسلمان ها وقتی کلمه مسلمانان می آید یک طیف عظیم را در بر می گیرد، یعنی به جز فارسی زبانان دیگر کشورها اسلامی هم کارهای شما را دوست دارند؟

اکبر:

بله خب طبیعتا اگر موضوعات اسلامی باشد مسلمانان احساسات دارند نسبت به این قضیه، که البته چند کار من به دو زبان هست، عربی و فارسی.

به خاطر این در کشورهای عربی زبان هم نشر شد حتی در کشورهایی مثل  ترکیه که با وجود این که زبان فارسی و عربی را متوجه نمی شوند این کار با زیرنویس ترکی نشر شد، همچنین در هندوستان و پاکستان حتی کشورهای انگلیسی زبان با زیرنویس انگلیسی نشر شده است.

پروانی : چطور شد که به آوازخوانی علاقمند شدید؟

اکبر:

خب هرکسی علاقه ای داره و من خودم معتقد هستم که هرکس هر توانایی و استعدادی که دارد باید از آن به درستی استفاده کند و من هم وقتی موسیقی را شروع کردم دوستانم من را تشویق کردند و من هم دوست داشتم از این توانایی در جهت درست استفاده کنم.

موسوی : آقای اکبر نظر و رویکرد های مخاطبین شما به آواز و سبک مذهبی تان چه بوده است؟

اکبر :

شاید در جریان باشید که در افغانستان کسی مانند سبک کنونی من کار نمی کرد وقتی من برای اولین بار این کار را کردم از طرف نهاد هایی در افغانستان بنیان گذار این سبک معرفی شدم و به همین خاطر استقبال بسیار زیادی شد. من در شبکه های اجتماعی با مردم در ارتباط هستم ، آن ها همیشه از کارهای من استقبال می کنند و به قدری انرژی به من می دهند که باعث می شود برای ادامه دادن به کار قوت قلب بگیرم.

موسوی: کسانی که برنامه ما را می بینند قطعا در بینشان جوانان هم هستند و شاید آن ها هم دوست داشته باشند که یک آوازخوان شوند ، به آن ها چه پیشنهادی دارید برای شروع کارشان این که از کجا شروع کنند و چه مسایلی را باید رعایت کنند؟

اکبر:

کسانی که دوست دارند موسیقی را به گونه حرفه یی شروع کنند باید بطور اصولی هم یاد بگیرند . یعنی باید تحت نظر اساتید حرفه یی تمرین داشته باشند. از لحاظ تئوری و عملی آموزش ببینند تا از آن استعدادی که دارند در جهت درست بتوانند استفاده کنند. به عبارت دیگر استاد تشخیص دهد که شما در چه زمینه یی توانایی دارید.

پروانی : شما آوازخوانی را در کجا آموزش دیدید؟ افغانستان یا ایران؟

اکبر :

من در افغانستان نزد اساتید معروفی کار کردم و در ایران هم از تجربیات اساتید باتجربه این کشور استفاده کردم.

آی فیلم 2 :  در این ماه مبارک رمضان  برای ما خوش خبری ندارید؟ آهنگی مناسب با این ماه روانه بازار نکردید؟

اکبر:

خب یک آهنگ است به نام «رمضان» که در ماه مبارک رمضان ساختم و چند روز پیش در دسترس مسلمانان عزیز قرار گرفته است و یک کلیپ هم خواهم داشت به نام «توکل بر خدایت کن» که بزودی نشر خواهد شد.

موسوی : نظر شما درباره افتتاح کانال تلویزیون آی فیلم 2 چه است؟

اکبر:

من همیشه گفتم که شبکه آی فیلم شبکه خاطره ها است؛ بخاطر این که همیشه برنامه آی فیلم را می بینم و سریال های این شبکه ما را به یاد و خاطره های گذشته می برد.

آی فیلم 2 : در اخر اگر کدام گپی دارید بفرمایید؟

اکبر:

خب اول از همه تشکری میکنم از شما و همکاران عزیزتان و در قدم دوم از تمام برادران و خواهران مسلمان خود تقاضا می کنم که در این ماه مبارک از این تحفه که خداوند برای ما قرار داده به نحو احسن استفاده کنیم و در کنار آن ما را از دعای خیر خودشان فراموش نکنند.

مصاحبه کننده گان: نادیا پروانی/ سید بشیر موسوی

ن ذ

نظر شما
ارسال نظر